Informator

Jesteś tu: Lubartów > Informator

DOBRY START Aktualności

 

Druki do pobrania
 

Dobry Start - Informacje Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej


KOMUNIKAT BURMISTRZA MIASTA LUBARTÓW

w sprawie ustalenia prawa do świadczenia „Dobry Start” (tzw. 300 dla ucznia)

Burmistrz Miasta Lubartów informuje, że wniosek o ustalenie prawa do świadczenia „Dobry Start” – podobnie jak wnioski o świadczenie wychowawcze z programu „Rodzina 500+” – będzie można składać już od 1 lipca 2018r. online przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl lub przez bankowość elektroniczną.

Od 1 sierpnia 2018r. stosowne druki można będzie pobrać i złożyć droga tradycyjną (papierową) w siedzibie:

 Urzędu Miasta Lubartów, ul. Jana Pawła II 12

·     poniedziałek, środa, czwartek, piątek  w godz. od 7.30 do 15.30,

·     wtorek  w godz. od 7.30 do 17.00

Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubartowie w godzinach pracy MOPS
od poniedziałku – do piątku  od 7.30 do 15.30

Należy podkreślić, że wniosek należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do 30 listopada 2018r. Wnioski złożone po upływie terminu 30 listopada pozostawia się bez rozpatrzenia.

Stosowne druki zostaną udostępnione do pobrania na stronie internetowej www.lubartow.pl
w zakładce „Dobry Start  300 dla ucznia”.

Świadczenie „Dobry Start” przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia. Co ważne, rodzina będzie mogła liczyć na wsparcie niezależnie od posiadanego dochodu.

Świadczenie nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowania przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole.

W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny wyprawkę otrzymają nie później niż 30 września. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach pomoc do rodzin  trafi w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.

Ważne !

Informacja o przyznaniu świadczenia dobry start zgodnie z § 10 ust. 6 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz.U. z 2018r. poz.1061) będzie przesłana na wskazany we wniosku adres poczty elektronicznej.

Adres poczty elektronicznej, z którego będzie wysyłana informacja: 300@um.lubartow.pl

Ponadto informuję, iż nie należy odpowiadać na maila zawierającego informację o przyznaniu świadczenia Dobry Start.

Wszelkich informacji w sprawach ustalania prawa do świadczenia wychowawczego udziela Urząd Miasta Lubartów pod numerami telefonów:
-81 854-46-05
-81 855-22-73

 Więcej informacji na: www.mrpips.gov.pl/DobryStart

 

 

Zobacz także:

Kalendarz imprez

Lipiec 2018
PnWtŚrCzPtSoN
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
Projekty UE
Rowerem przez Krainę Lewarta
Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa
RCL
Dzienniki Ustaw
Monitor Polski