Informator

Jesteś tu: Lubartów > Informator

DOBRY START Aktualności

 

Druki do pobrania
 

Dobry Start - Informacje Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej


KOMUNIKAT BURMISTRZA MIASTA LUBARTÓW

w sprawie ustalenia prawa do świadczenia „Dobry Start” (tzw. 300 dla ucznia)

Burmistrz Miasta Lubartów informuje, że wniosek o ustalenie prawa do świadczenia „Dobry Start” – podobnie jak wnioski o świadczenie wychowawcze z programu „Rodzina 500+” – będzie można składać już od 1 lipca 2019r. online przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl lub przez bankowość elektroniczną.

Od 1 sierpnia 2019r. stosowne druki  dostępne są i będą przyjmowane w:

1)  Urzędzie Miasta Lubartów przy ul. Jana Pawła II 12

tel. 81 855-22-73

tel. 81 854-46-05

2) Urzędzie Miasta Lubartów Biurze ds. Rodziny przy ul. 3 Maja 24A

tel. 81 852-60-32

tel. 81 852-60-33

od poniedziałku – do piątku  w godzinach od 7.30 do 15.30

Należy podkreślić, że wniosek należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do 30 listopada 2019r. Wnioski złożone po upływie terminu 30 listopada pozostawia się bez rozpatrzenia.

Stosowne druki zostaną udostępnione do pobrania na stronie internetowej www.lubartow.pl
w zakładce „Dobry Start  300 dla ucznia”.

Świadczenie „Dobry Start” przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia. Co ważne, rodzina będzie mogła liczyć na wsparcie niezależnie od posiadanego dochodu.

Świadczenie nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowania przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole.

W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny wyprawkę otrzymają nie później niż 30 września. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach pomoc do rodzin  trafi w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.

Ważne !

Informacja o przyznaniu świadczenia dobry start zgodnie z § 10 ust. 6 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz.U. z 2018r. poz.1061) będzie przesłana na wskazany we wniosku adres poczty elektronicznej.

Adres poczty elektronicznej, z którego będzie wysyłana informacja: 300@um.lubartow.pl

Ponadto informuję, iż nie należy odpowiadać na maila zawierającego informację o przyznaniu świadczenia Dobry Start.

Więcej informacji na: www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start

 

 

Opublikowano: 2018-06-22 11:27:00

Zobacz także:

Kalendarz imprez

Listopad 2019
PnWtŚrCzPtSoN
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Projekty UE
Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa
CLIP VIDEO LUBARTÓW
RCL
Dzienniki Ustaw
Monitor Polski